پرسش های حقوق جزای عمومی3 بهمن89

پرسش های حقوق جزای عمومی3 بهمن89

 دانشگاه آزاد واحد آبادان- حقوق جزای عمومی سه -استاد:محمد صالح مویدی - زمان:120 دقیقه - بهمن1389 

به پرسش های زیرمختصر،مستدل و روشن پاسخ داده وازنوشتن مطالب غیرمرتبط خودداری فرمایید.

1-آیا می توان در قانون مجازات اسلامی مواردی را یافت که در آن اصل  قانونی بودن ویا اصل تساوی درمجازات ها رعایت  نشده  باشند؟(2 نمره)

2-صرف نظرازتعاریف مندرج درمواد 16و 1 ق.م.ا،به عنوان دانشجوی حقوق چگونه می توانید جرایم تعزیری و بازدارنده راازهم تفکیک نمایید؟ دو جرم تعزیری و دو جرم بازدارنده ،نام ببرید(2 نمره)

3- نمونه ای از مجازات های اصلی، تکمیلی اجباری و اختیاری را نام ببرید ؟(2 نمره)

4-فردی به علت ارتکاب طبابت غیرمجاز موضوع ماده 624 محکومیت قطعی می یابد در چه صورتی از حقوق اجتماعی به عنوان کیفری تبعی، محروم می گردد؟(2 نمره)  

5- آیا می توان در ق.م.ا مواردی را مشاهده کرد که در آن به موجب قوانین فعلی ،تبدیل مجازات حبس به جریمه نقدی الزامی و یا اختیاری است ؟(2

6-برای اعمال  تخفیف در مجازات متهم یا محکوم علیه پرونده کیفری،در چه مواردی استناد به مواد6 قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری مصوب 1356 ویا 22 قانون مجازات اسلامی امکان دارد؟

7- فردی مرتکب 5 فقره مزاحمت تلفنی موضوع ماده 641 ق.م.ا نسبت به اشخاص مختلف و فردی دیگر مرتکب 5 فقره مزاحمت تلفنی موضوع همان ماده، نسبت به شخص واحدی شده است در صورت اثبات اتهامات ، با توجه به قواعد مربوطه چه مجازاتی را برای ایشان پیش بینی می کنید؟

8-خانمی با معرفی خود به عنوان کارمند رسمی شرکت نفت ، رضایت مردی ثروتمند را برای ازدواج جلب می نماید بعد از عقد ، کذب بودن اظهارات خانم، معلوم می گردد آیا نامبرده به مجازات مقرر در ماده 555 (غصب عنوان دولتی ) محکوم می گردد یا به کیفر ماده647(تدلیس در ازدواج) و یا هر دو؟

9- فردی متهم به ارتکاب جرم جعل است با استعلاماتی معلوم می گردد که دارای سه فقره محکومیت قطعی به جرایم مختلف(کلاهبرداری،ضرب و جرح عمدی،جعل)است که کلیه محکومیت ها نیز اجرا شده اند. دادگاه کیفر جرم جعل را کمتر از حداقل قانونی تعیین می نماید نظرتان چیست؟(2 نمره)

10- فردی سابقأ به علت ارتکاب جرم عدم ثبت واقعه ازدواج به یک سال حبس محکوم ولی کیفر او به چهارمیلیون ریال جزای نقدی تبدیل می گردد وی مجددأ با ارتکاب جرایم متعدد(سرقت وافترا) به حبس محکوم می گردد. با مهیا بودن سایر شرایط می توان وی را مشمول آزادی مشروط دانست؟

با آرزوی سرافرازی تمامی پویندگان دانش      -    محمد صالح مویدی 28/10/1389 خورشیدی